Thursday, July 23, 2009

perginya seorang hamba..

allah akan mengambil usia hambanya tanpa mengira umur dan darjat,tidak akan berlengah walaupun sesaat..innalillahhiwainna ilaihiraju'un aku mendapat berita perginya lg seorang da'ie pada malam td....moga allah mencucuri rahmat keatas roh da'ie ku di matri..adakah dunia sudah smpai kepenghujungnya..allah mengambil orang yang soleh( dikasihi) pulang kesisinya..insan y soleh dan musleh..insan yang walaupun tidak dekat denganku tapi aku cukup terasa pemergiannya,inilah impak besar yang aku rasai pabila kita mempunyai ikatan ukhuwah kerana allah..duduk dalam 1 matlamat yang sama..1 fikrah yang sama..walaupun tidak mengenali namun terasa dihati atas pemergian mereka..aku tidak dapat bayangkan..bagaimanakah sekiranya allah mengambil pergi insan2 yang aku sayang..ibu dengan ayah yang sekadar kenal begitu2 sahaja pn terasa sedih atas pemergian mereka..ibu kata "alhamdullah mereka pergi dalam keadaan beriman..akhlak mereka membawa akhlak yang dikehendaki islam..kita pula mcm mana??"..pilu rasa hati..sungguh,bukan ada petalian darah pn..jauh sekali penah menjadi sahabat akrab ataupun sedara mara..namun kami merasai pemergian ummi halimaton,akhi ammar zukufli,sir ghazali.ummi halimaton mungkin boleh la dikatakan aku pernah berbual dan bergurau dengannya..aku masih ingat lagi..tahun terakhir aku di matri 2003.nk dikatakan aku rapat dengan ummi halimaton tidak la rapat,sekadar ummi kenal diriku adalah pelajar matri..selepas tamat paper last spm aku bersama rakan2 berpakat u menziarahi matri dan sahibah2 disana..ummi tersermpak denganku..ummi masih mengenali diriku..ummi kata "lama xjumpa anti.."aku terasa bangga,ummi masih mengingatiku..seronok rasanya..tapi insan itu telah pergi dulu..semoga allah mencucuri rahmat atas roh mereka..syurgalah tempat mereka insyaallah..

No comments:

Post a Comment